Synd att Grahn blev avstängd, inte bara för oss, utan även för den kommande matchen. Nu blir den en dimension fattigare (men den har i och för sig många dimensioner ändå). Mest synd är det om Grahn själv, han blev enormt besviken efter varningen, han hade laddat hela hösten för denna match och så blev han blåst på den bara några dagar före. Swärdh blev tvungen att byta ut honom sen eftersom han tänkte mer på det än spelet på plan.
Notabelt är också att den förseelse han fick varningen för inte var så grov som den Ekenberg gjorde i matchens början, men denne fick bara en tillsägelse - gult kort till Ekenberg där hade stängt av honom också.
Sen förstår jag inte all belåtenhet äver våra avstängningar, vissst ökar det era chanser, men om jag vore MFF-suppporter hade jag tyckt det varit mycket roligare att vinna guldet TROTS att Mjällby kommer med sitt bästa lag. Då har man verkligen visat att man är bäst och guldet känns då mycket skönare.
Att hoppas på skador/avstängningar för motståndarna och tur med domaren kan man hemfalla åt när man riskerar åka ur, ta en medaljplats eller något annat sammanhang där man inte gör anspråk på att vara bäst.
Det handlar ju faktiskt om fotboll, trots allt.
Nåväl, kul ska det bli i alla fall, alla här på Lister med omgivningar ser fram emot drabbningen och enligt uppgift lär vi vara runt 800 pers på plats.
F.ö. kommer ni inte undan El Kabir, han kommer att spela.