Ämne: Ämne: Jag tkr....
Jag baserar min uttalande på mina egna känslor och intryck.
Nr 1: Ser vi Afonsos utveckling dom senaste åren ifrån det att han lämnade Malmö så tycker jag iaf att man kan se en nedgång i kvalité. Han var grym hos oss samt i mitt tycke på sin peak när han spelade i Heerenveen. Som du själv nämnar så var han tom uttagen i Brasilianska landslaget. I Middelsborough så floppade han helt totalt, var sig inte alls lik. Du säger att han har gjort 18mål nere i Qatar, detta är mer än vad jag känner till, men stämmer detta så är detta ju lovande. Däremot är jag väldigt frågande till hur standarden på den ligan är, ex jämförelsevis mot allsvenskan.
Nr2: Ang ålderna så är min åsikt iaf att 29år är ganska mkt när vi pratar mittfälare/anfallare. Historiskt sett har vi sett många stora spelare som börjat tappa mkt kvalité när dom börjar närma sig di 30. Ok, bortsett ifrån typ Batistua,Raul och möjligen Hasse Bergren. Snabbheten/tempot/finessen är väl det som blir lidande när åldern hinner ikapp. Backar och framförallt målvakter kan jag tycka håller längre.
Skulle han komma till oss igen och börja prestera igen, så är jag den förste att erkänna att jag var på fel spår. Då tar jag av mig hatten för dig.
Mvh Kräme